ENGLISH / /
საწყისი / შესვლა / კონტაქტი
აბიტურიენტთა საყურადღებოდ: მენეჯმენტის (ხელოვნების) საბაკალავრო პროგრამას აკრედიტაცია უმთავრდება 2020 წლის ნოემბერში;
სახელმწიფო გრანტი აღნიშნულ პროგრამაზე არ გაიცემა.

ბაკალავრიატის აკადემიურ საფეხურზე
ერთიან ეროვნულ გამოცდებამდე ჩასაბარებელი
შემოქმედებითი ტურის
საკონკურსო  წესები და მოთხოვნები 

20202021 სასწავლო წელი

 

 

რამის ფაკულტეტი

 

აცხადებს მიღებას

საშემსრულებლო- შემოქმედებითი ხელოვნების

საბაკალავრო პროგრამის

შემდეგ პროგრამულ კონცენტრაციებზე:

 

1. მსახიობი - დრამისა და კინოს მსახიობი - 16 ადგილი;

მისანიჭებელი კვალიფიკაცია - თეატრალური ხელოვნების ბაკალავრი.

2. თეატრის რეჟისურა - 6 ადგილი

მისანიჭებელი კვალიფიკაცია - თეატრალური ხელოვნების ბაკალავრი.

3. ქართული ცეკვის დამდგმელი ქორეოგრაფი - 20 ადგილი

მისანიჭებელი კვალიფიკაცია - ქორეოგრაფიული ხელოვნების ბაკალავრი.

4. ქართული ხალხური და საეკლესიო გუნდის დირიჟორი - 10 ადგილი

მისანიჭებელი კვალიფიკაცია - სამუსიკო  ხელოვნების ბაკალავრი

 

 

v  შემოქმედებითი  ტური  დრამისა და კინოს მსახიობის

  როგრამულ კონცენტრაციაზე

 

დრამისა   და   კინოს   მსახიობის მსახიობის პროგრამულ კონცენტრაციაზე აბიტურიენტის შესარჩევი   კონკურსი   (შემოქმედებითი ტური) ტარდება სამ ეტაპად:   I შესარჩევი ტური, II შესარჩევი ტური და გამოცდა.

I ტური - პირველ შესარჩევ ტურზე მოწმდება აბიტურიენტის სასწავლო პროგრამის ასათვისებლად აუცილებელი ფიზიკური კონდიციები, მეტყველება, მუსიკალური სმენა, რიტმის შეგრძნება, პლასტიკა;  შესარჩევი ტურისათვის აბიტურიენტმა უნდა  მოამზადოს სიმღერა და საცეკვაო ნომერი. რაც შეეხება ვერბალურ ნაწილს, ის მიეცემა  აბიტურიენტს  ტურის მიმდინარეობის დროს - ეს შეიძლება იყოს  აბიტურიენტის მონათხრობი, ბიოგრაფია, ნაწყვეტი უცნობი ტექსტიდან, ენის გასატეხი.

მეორე  ტურზე დაშვებული აბიტურიენტები აირჩევენ რამდენიმე ბილეთიდან ერთ ბილეთს, რომელშიც  მითითებული იქნება 7  პროზაიკოსი და 7 პოეტი.  აქედან აბიტურიენტი აირჩევს მისთვის სასურველი თითო ავტორის (ერთი პროზაიკოსის და ერთი პოეტის) ნებისმიერ ნაწარმოებს.

შუალედი  I - სა და II ტურებს შორის უნდა იყოს  მინიმუმ  10  დღე .

 

II ტური - მეორე შესარჩევ ტურზე აბიტურიენტი კვლავ წარმოადგენს    სიმღერას,  საცეკვაო ნომერს (მას აქვს უფლება გაიმეოროს, ნაწილობრივ ან მთლიანად შეცვალოს პირველ ტურზე წარმოდგენილი პროგრამა).  რაც შეეხება ვერბალურ ნაწილს, აბიტურიენტმა უნდა  წაიკითხოს ბილეთში მითითებული 7 პროზაიკოსიდან ერთ ერთის ნაწარმოები, ან ნაწყვეტი ნაწარმოებიდან (ხანგრძლივობა 5-7 წუთი). ასევე ბილეთში მითითებული 7  პოეტიდან ერთ-ერთის პოეტური ნაწარმოები ან ნაწყვეტი ნაწარმოებიდან.  ამასთან,  იგივე  პროგრამა მან უნდა შეასრულოს საგამოცდო კომისიის მიერ მიცემული სხვადასხვა  ამოცანით.

გამოცდაზე დაშვებულ აბიტურიენტს დაევალება  წაიკითხოს ტექსტი რომელიმე პიესიდან, მოთხრობიდან, რომანიდან თუ სხვა პროზაული ნაწარმოებიდან პირველ პირში.  ჟანრი განისაზღვრება II ტურის დამთავრებისთანავე და ეცნობება აბიტურიენტებს.

 ინტერვალი II ტურსა და გამოცდას  შორის უნდა იყოს  მინიმუმ  5  დღე.

 

გ ა მ ო ც დ ა - გამოცდაზე გასული აბიტურიენტისათვის მოთხოვნები კიდევ უფრო რთულდება. აბიტურიენტმა უნდა შეასრულოს სიმღერა, საცეკვაო ნომერი (მას აქვს უფლება გაიმეოროს, ნაწილობრივ ან მთლიანად შეცვალოს შესარჩევ ტურებზე წარმოდგენილი პროგრამა).   აბიტურიენტმა გამოცდაზე უნდა  წაიკითხოს II ტურზე წაკითხული მასალა და მის მიერ არჩეული საგამოცდო ტექსტი.   ყველა აბიტურიენტს წასაკითხად მიეცემა უცნობი ტექსტიც.

პროგრამა უნდა შესრულდეს საკონკურსო კომისიის მიერ მიცემული სხვადასხვა ამოცანით. ამას გარდა, აბიტურიენტს შესასრულებლად ეძლევა რამდენიმე ეტიუდი სხვადასხვა თემაზე, რომლითაც შემოწმდება მისი შემოქმედებითი წარმოსახვისა და ფანტაზიის უნარი, ემოციურობა და სამსახიობო მონაცემები.  შემოწმდება აბიტურიენტის ზოგადი ცოდნა ქართული და მსოფლიო თეატრის ისტორიაში, ლიტერატურასა და ხელოვნებაში.  გასაუბრება თეორიულ ნაწილში მოხდება სასკოლო პროგრამაში არსებულ    მასალაზე დაყრდნობით.

აბიტურიენტების სასურველი ასაკია: გოგონები 23 წლამდე, ვაჟები 25 წლამდე.

შემოქმედებითი ტურები ტარდება სხვა აბიტურიენტების თანდასწრებით.

 

v  შემოქმედებითი ტური თეატრის რეჟისურის

პროგრამულ კონცენტრაციაზე

 

აბიტურიენტთა შესარჩევი კონკურსი  (შემოქმედებითი ტური) ტარდება ორ ეტაპად: I ტური -  წერითი გამოცდა და II ტური -გასაუბრება.

 

აბიტურიენტმა I ტურზე  სასურველია წარმოადგინოს საკუთარი ნამუშევარი რომელიც წარმოაჩენს მისი მხატვრული აზროვნების უნარს (სცენარი, მოთხრობა, ჩანახატი, ფოტოები, ნარკვევი, მხატვრული კოლაჟი და სხვა).

 

I ი - წერითი გამოცდა  - აბიტურიენტმა გამოცდისათვის გამოყოფილ 5 საათში უნდა შეძლოს დაწეროს  პიესის ანალიზი (კომისიის მიერ შემოთავაზებული პიესებიდან აბიტურიენტის მიერ არჩეული პიესის ანალიზი).

უნდა გააჩნდეს დამოუკიდებელი, შემოქმედებითი აზროვნების, ანალიზის და შეთხზვის უნარი.  უნდა  შეეძლოს მოვლენის გაანალიზება, ლოგიკური აზროვნება და არგუმენტირებული მსჯელობა.

II ური - გასაუბრება ქართული და მსოფლიო ლიტერატურის, მუსიკის, სახვითი ხელოვნებისა და  თეატრის ისტორიის საკითხებზე. განსაკუთრებული ყურადღება მიექცევა კლასიკურ და თანამედროვე დრამატურგიას.  გასაუბრება თეორიულ ნაწილში მოხდება სასკოლო პროგრამაში არსებულ    მასალაზე დაყრდნობით.

 

სარეკომენდაციო  პიესები:

გიორგი ერისთავი - ,,გაყრა“

დავით კლდიაშვილი - ,,ირინეს ბედნიერება“, ,,დარისპანის გასაჭირი“

შალვა დადიანი - ,,გუშინდელნი“

პოლიკარპე კაკაბაძე - ,,ყვარყვარე თუთაბერი“

სოფოკლე - ,,ოიდიპოს მეფე“ 

ევრიპიდე - ,,მედეა“

უილიამ შექსპირი - ,,ჰამლეტი“,  ,,რომეო და ჯულიეტა“ , ,ჭირვეულის მორჯულება“

მოლიერი - ,,ტარტიუფი“, ,,დონ ჟუანი“

კარლო გოლდონი - ,,სასტუმროს დიასახლისი“

ფრიდრიხ შილერი - ,,ყაჩაღები“

ჰენრიკ იბსენი - ,,ნორა, ანუ თოჯინების სახლი“

 ანტონ ჩეხოვი - ,,სამი და“, ,,ალუბლის ბაღი“

ფედერიკო გარსია ლორკა - ,,სისხლიანი ქორწილი“

ბერტოლდ ბრეხტი - ,,სამგროშიანი ოპერა“

ჟან ანუი - ,,ანტიგონე“

ეჟენ იონესკო - ,,მარტორქა“

 

შემოქმედებითი ტურები ტარდება სხვა აბიტურიენტების თანდასწრებით.

 

 

v  შემოქმედებით ტური

ქართულიცეკვისდამდგმელიქორეოგრაფის

პროგრამულკონცენტრაციაზე

 

ქართული ცეკვის დამდგმელი ქორეოგრაფის პროგრამულ კონცენტრაციაზე აბიტურიენტის შესარჩევი   კონკურსი   (შემოქმედებითი ტური) ტარდება სამ ეტაპად: I შესარჩევი ტური, II შესარჩევი ტური და გამოცდა.

 

I ტური - პირველ შესარჩევ ტურზე მოწმდება აბიტურიენტის ფიზიკური კონდიციები, მუსიკალური სმენა, რიტმის შეგრძნება, პლასტიკა.

II ტური - ქართული ცეკვის ინდივიდუალური შესრულება. აბიტურიენტმა უნდა შეასრულოს ქართული ცეკვის (სხვადასხვა კუთხის) წინასწარ მომზადებული რამდენიმე ფრაგმენტი.

 

გ ა მ ო ც დ ა - ტარდება რამდენიმე ფორმით:

  • ქორეოგრაფიულიეტიუდი (იმპროვიზაცია) _ კომისიის მიერ შემოთავაზებულ მუსიკალურ ნაწარმოებზე, აბიტურიენტმა უნდა შეასრულოს იმპროვიზაცია, სადაც შემოწმდება სადადგმო უნარები: მუსიკალური და ქორეოგრაფიული მასალის (დრამატურგიის) თანხვედრა. 
  • ქორეოგრფიული ნაწარმოების კომპოზიცია -  ქორეოგრაფიული კონცეფციის წერილობით წარდგენა და ანალიზი. (წერილობითი და ზეპირი ფორმით);

ნებისმიერ თავისუფალ თემაზე ან შემოთავაზებულ ავტორთა სარეკომენდაციო ჩამონათვალიდან (სურვილის მიხედვით),  აბიტურიენტი წარმოადგენს ქორეოგრაფიული ნაწარმოების პროგრამასა და ლიბრეტოს, წარმოაჩენს ნაწარმოების მოკლე შინაარსს და მაყურებლისთვის საჭირო, აუცილებელ მასალას (მაქსიმუმ ნაბეჭდი 2 გვერდი). აბიტურიენტმა უნდა შეძლოს ნაწარმოებში არსებული მოვლენის გაანალიზება და  ქორეოგრაფიული გადაწყვეტის მისეული ხედვის წარმოჩენა. მან უნდა უპასუხოს წარმოდგენილი ნაშრომის ირგვლივ კომისიის წევრების მიერ დასმულ შეკითხვებს.

  • გასაუბრება ლიტერატურისა და ხელოვნების საკითხებზე (ზეპირი ფორმით) მოხდება სასკოლო პროგრამაში არსებულ მასალაზე დაყრდნობით. შემოწმდება აბიტურიენტის ზოგადი ცოდნა ქართული და მსოფლიო ქორეოგრაფიის, ლიტერატურისა და  ხელოვნების სხვა დარგების მიმართულებით. 

 

აბიტურიენტის მიერ ასარჩევი ლიტერატურული ნაწარმოების ქართველ ავტორთა  სარეკომენდაციო ჩამონათვალი:

სულხან-საბა ორბელიანი;

გალაკტიონ ტაბიძე;

ნიკოლოზ ბარათაშვილი;

გრიგოლ ორბელიანი;

ილია ჭავჭავაძე;

ვაჟა-ფშაველა;

ალექსანდრე ყაზბეგი;

აკაკი წერეთელი;

გიორგი ლეონიძე;

გურამ რჩეულიშვილი;

გურამ დოჩანაშვილი.

 

შემოქმედებითი ტურები ტარდება სხვა აბიტურიენტების თანდასწრებით.

  

v  შემოქმედებითი  ტური  

   ქართული ხალხური და საეკლესიო გუნდის დირიჟორი   

როგრამულ კონცენტრაციაზე

 

ქართული ხალხური და საეკლესიო გუნდის დირიჟორის  პროგრამულკონცენტრაციაზე აბიტურიენტის შესარჩევი   კონკურსი   (შემოქმედებითი ტური) ტარდება ორ ეტაპად:  I შესარჩევი ტური  და გამოცდა.

       I ტური - პირველ შესარჩევ ტურზე მოწმდება აბიტურიენტის მუსიკალური მონაცემები: სმენა, ხმა, ინტონირება; აქვს თუ არა გამართული სასიმღერო აპარატი. აბიტურიენტმა  უნდა შეძლოს გაიმეოროს შეთავაზებული მელოდია. გამოიცნოს ინტერვალები, გამოამჟღავნოს მუსიკის ელემენტარული თეორიის ცოდნა. მას უნდა ჰქონდეს ლოტბარ-რეგენტის პროფესიის დასაუფლებლად აუცილებელი უნარები. 

      გამოცდა - გამოცდაზე  გასული აბიტურიენტისათვის   მოთხოვნები რთულდება. აბიტურიენტმა უნდა შეასრულოს ჩამონათვალში მითითებული,  კომისიის მიერ შერჩეული   სიმღერა  და საგალობელი  ხმათა მონაცვლეობით. შემოწმდება აბიტურიენტის ზოგადი ცოდნა და ინტერესები, როგორც ხალხური სიმღერის, ასევე საეკლესიო გალობის  რაობის შესახებ;   სასურველია  აბიტურიენტი ფლობდეს რომელიმე ინსტრუმენტს  (ფორტეპიანო, ქართული ხალხური საკრავები).

  1. ქრისტე აღდგა (სვანური)
  2.  ასე ჩონგური (მეგრული)
  3. გოგოვ შავთვალა  (ქართლური)
  4. ვარდსა ჰკითხეს (გურული)
  5. ლაჟღვაში (სვანური)
  6. ბაღია ჩვენი ქვეყანა (გურული)
  7. მოვედით თაყუანის-ვსცეთ (გელათის სკოლა)
  8. მეგრული ალილო
  9. კახური ნანა
  10. ოკრიბული/იმერული მგზავრული

შემოქმედებითი ტურები ტარდება სხვა აბიტურიენტების თანდასწრებით.

გისურვებთ წარმატებას!!!

^ ზემოთ
საწყისი | შესვლა | კონტაქტი
ვიზიტორები:
1718888
ვებ გვერდის შექმნის თარიღია: 26-01-2006
ვებ გვერდის განახლების თარიღია: 2020-08-05
ვებ გვერდის მფლობელია საქართველოს შოთა რუსთაველის თეატრისა და კინოს სახელმწიფო უნივერსიტეტი (c) ყველა უფლება დაცულია